Pinterest

Pinterest este noua rețea de socializare înființat în 2010  care se bucură de o creștere fantastică a traficului: 12 milioane de utilizatori numai în SUA depășind site-urile deja binecunoscute Twitter, Facebook.

Se bucură de un trafic lunar de zece milioane de utilizatori, dintre care două milioane sunt numai din Marea Britanie. Asta în condițiile în care site-ul funcțioenază pe bază de invitații.

Pe pagina se pot distribui fotografii şi link-uri legate de hobby-urile utilzatorilor, fiind numit un fel de ”Twitter în imagini”, deoarece cei care au pasiuni comune pot deveni ”followers”, după sistenmul rețelei amintite. De altfel, marea majoritate a persoanelor care s-au înscris pe Pinterest sunt interesați de modă, cinematografie, vacanță si multe alte pasiuni.

Pinterest e un start-up al unui grup restrâns de investitori şi antreprenori din Palo Alto, California. Numele reţelei vine de la ideea de a-ţi fixa (cu un ac) lucruri din sfera ta de interese; în cazul Pinterest, e ca şi cum ţi-ai fixa pe un panou/avizier virtual chestii interesante pe care le găseşti prin infinitul internet. Oamenii folosesc Pinterest pentru a găsi inspiraţie pentru decorarea casei, pentru idei de nuntă sau efectiv pentru a le exprima (vizual) celorlalţi ceea ce/cine sunt ei sau ceea ce îi reprezintă.

Deşi Pinterest funcţionează pe bază de  invitaţie, există deja peste 12 milioane de utilizatori Sincer, mi se pare excelenta comunitatea Pinterest care, adăugând material de calitate, a ajutat enorm la o creştere organică a reţelei. Dar de asta mi-am dat seama pe parcurs, în timp ce mă acomodam cu multitudinea de informaţii de acolo. Ceea ce m-a făcut pe mine să vreau să am un cont de Pinterest a fost interfaţa foarte simplă şi practică, iar 90% e conţinut pur, aranjat pe câte 5 coloane. Evident, ca la toate aplicaţiie web noi, există infinite scroll, aşadar poţi să pierzi ore întregi răsfoind conţinut.

Eu m-am înscris pe lista de aşteptare la sfârşitul lunii noiembrie şi am primit confirmarea după maxim două săptămâni. Mi-am personalizat profilul imediat şi m-am pus să învăţ cum se foloseşte platforma. La prima impresie ai zice că e un fel de Tumblr, în care poţi să share-uieşti poze şi imagini pe o anumită nişă. La a doua impresie, Pinterest e ceva mai mult decât Tumblr, depăşind total ideea de blogging şi are un sistem de interacţionare mult mai simplu şi mult mai prietenos.  Un “Pin” e o imagine sau un video, ori încărcat/ă de utilizator de pe propriul PC, ori găsit/ă via web, ori direct de pe Pinterest, în dreptul căruia e indicat să adaugi şi o mică descriere. “Repin”-ul e tot aia cu “Retweetul” de la Twitter. Există şi buton de Like al Pinterest, dar poţi foarte uşor să share-uieşti pe Facebook sau Twitter ori să trimiţi pe e-mail. Un “Board” sau mai multe sunt “panourile”/albumele  în care îţi organizezi colecţiile, pe categorii. Şi dacă faci asta foarte bine, de exemplu îţi creezi un “board” cu poze cu destinaţii de călătorie şi-l pui în categoria Travel & Places, pozele tale vor apărea în timeline-ul aferent şi astfel îţi creşte foarte rapid vizibilitatea. Aşadar, tu creezi conţinut şi obţii interacţionare imediat. Ca orice reţea socială care se respectă, pe Pinterest poţi da follow altor utilizatori, poţi da share conţinutul lor sau poţi lăsa comentarii, şi invers. Tot ca pe Twitter e, când nu e musai să urmăreşti o anumită persoană, ci îi poţi urmări listele sau o listă în care se află şi ea. Pe Pinterest poţi da follow unui utilizator sau doar unui board creat de el. Ah, era să uit: Pinterest are o politică foarte transparentă şi le recomandă utilizatorilor săi să pună o sursă oricărui Pin pe care-l postează de pe web.

Şi chestia cea mai tare, pe care am lăsat-o intenţionat la urmă: deşi etica acestei reţele sociale nu încurajează promovarea (directă) a companiilor, Pinterest este o platformă foarte utilă pentru brandurile relevante. De exemplu, există secţiunea “Gifts”, unde găseşti idei de cadouri, de shopping – sugestii pentru orice ai avea nevoie, la preţuri începând de la 1 pânp la +500 dolari, în funcţie de bugetul fiecăruia. Şi 80% din lucrurile minunate pe care le găseşti acolo sunt postate de utilizatorii Pinterest, care le-au găsit pe web, pe siteuri de magazine online şi cărora le-au dat share (cu tot cu link, claro). Practic eşti doar la “un click pe link” distanţă de ceea ce vrei să achiziţionezi. Astfel că, în viziunea mea, Pinterest revoluţionează ideea de promovare a companiilor, îndeosebi a micilor afaceri. Pentru mai multe detalii despre Pinterest şi sfaturi despre cum se pot folosi brandurile de această reţea, găsiţi în acest review de pe BlueGlass.com.

Sursa Alexandra palconi

Dacă vreţi şi voi pe Pinterest, lăsaţi-mi mai jos în comentarii numele si adresa voastră de e-mail iar eu vă voi trimite o invitaţie în cel mai scurt timp.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s